a kispestiek egészségéért, a betegek gyógyulásáért
Intézetünk értékelése a Google rendszerben 2022. február 1. és 2023. január 31. között
2023-ban is aktívak voltak a google bejegyzésre vállalkozók. Az elmúlt négy évben jelentősen javult az Intézet megítélése, a 2019 évi értékről (2,88) 2023. január végére közel 1 ponttal (3,81) emelkedett a bejegyzések átlaga.
2019. február 1-jétől változás következett be a google bejegyzések kezelésében. Főigazgatóként minden bejegyzésre, összesen 253 bejegyzésre személyesen válaszoltam. Szükség esetén személyes konzultációs lehetőséget kínálok.
A válaszadás gyakorlatát azért vezettem be, mert a google rendszerben megfogalmazott vélemények, amennyiben reális helyzetértékelést tükröznek, fontos visszajelzést adnak a vezetés számára a szervezet működéséről, tájékoztatnak a Betegek igényeiről, hiányosságokra hívják fel a figyelmet, hozzájárulnak a fejlesztési irányok kijelöléséhez, stratégiánk kialakításához. Fontosnak tartom azért is, hogy a Betegek érzékelhessék: véleményük fontos az Intézet számára. A válaszok lehetőséget teremtenek arra is, hogy rámutassak a hiányos vagy téves információkra, ami segítheti a betegek jobb tájékozódását, megakadályozza a téves információk terjedését.
1) A bejegyzések számának alakulása a vizsgált időszakban
Jelentősen emelkedett a bejegyzések száma a vizsgált időszakban, a bejegyzésre vállalkozók aktivitása fokozódott. A 2019 előtti 7 évben összesen 57 vélemény érkezett, hét évvel ezelőtt egész évben csupán 4. 2021. februárig a bejegyzések száma közel azonos volt (57 és 55 fő), ezt követően emelkedett (74 fő), majd az utolsó évben némileg csökkent (67 fő).
Google véleményezők számának alakulása 2019. február előtt, és 2019. február – 2023. január 31. között, évente
2) A bejegyzések átlagának változása a vizsgált időszakban
A bejegyzések átlaga alacsony szintről indulva (2,88), 2023. február 1-jéig 3,81 szintre emelkedett. A 2020. évet kiugró átlag (4,01) jellemezte. Ha ettől eltekintünk az átlag javulása folyamatos.
A google bejegyzések átlaga 2019. február előtt és 2019. február – 2023. január 31. között, évente
A véleményezők általában a két szélső értéket (5 és 1 csillagot) jelölik, a köztes értékek ritkán fordulnak elő. Az értékelők megoszlása a tavalyihoz hasonló. Kétharmaduk (65,7%) 5 csillaggal jutalmazta az Intézetet, 28,3%-uk elégedetlenségét fejezte ki 1 csillaggal. A korábbi időszak értékeléseinek arányai miatt az 1 csillagos érték nagyobb mértékben csökkenti az átlagot, mint ahogy az 5 csillagos érték növeli azt. Ezért az elégedetlenséget jelző bejegyzést csak több elégedett bejegyző kompenzálja, mint fordítva. Konkrétan: jóllehet, hogy 44 fő 5 csillaggal, 4 fő 4 csillaggal jutalmazta Intézetünk tevékenységét (átlag 4,92), 19 fő 1 csillagos bejegyzése az átlagot lényegesen lerontotta (3,81-re). A szükséges intézkedés szempontjából nehezíti a tisztánlátást, hogy az 1 csillagos értékelések fele (46,2%) szöveg nélküli bejegyzés, nem lehet tudni, hogy mivel volt elégedetlen a véleményt megfogalmazó, és a kifogás reális alapon nyugodott-e? Előfordult, hogy téves információ, vagy kellő információ hiányában jelent meg a tényekkel szemben megfogalmazott bejegyzés. Válaszomban erre mindig rámutattam.
3) Az értékelés tartalma
Az értékelők az Intézet egészének-, az egyes szakrendelések-, valamint a személyzet tevékenységét minősítették. Többen nevet is említettek, főként orvosokat.
Legtöbben az Intézet egész tevékenységét értékeltek, egy kivétellel 5 csillaggal. Nagyra értékelték a véleményezők az Intézet felújítását, tisztaságát, a betegirányítást, kifogás a betegirányítással és az időpontfoglalással kapcsolatban fordult elő.
Legtöbben a Nőgyógyászat, a Fül-orr-gége és a Röntgen szakrendelés különböző részlegeit értékelték magas pontszámmal. Kritikát 7 esetben fogalmaztak meg.
Húsz orvost említettek név szerint is az értékelők. kivétel nélkül dicséret kíséretében.
Az orvosokkal szemben előforduló panaszok – feltételezésem szerint –a szakrendelő megnevezése alatt szerepelnek. Nyolc asszisztens említése olvasható a bejegyzésekben. Velük szemben könnyebben megfogalmaznak kifogásokat a bejegyzők, részben mert elsőként velük érintkeznek, részben velük szemben kevésbé nyomasztó a "hatalmi" távolság.
Köszönet illeti a véleményüket megfogalmazókat! Továbbra is várjuk reális alapokon nyugvó, Intézetünk működésének fejlesztését, és az egészségügyi személyzet-beteg kapcsolat javítását szolgáló bejegyzéseiket!
Dr. Kumin Marianna
főigazgató-főorvos