a kispestiek egészségéért, a betegek gyógyulásáért
Intézetünk Google-értékelése - 2022.02.02
Intézetünk értékelése a Google rendszerben 2021. február 1. és 2022. január31. között
Három éve követem nyomon a Google bejegyzéseket és válaszolok minden értékelésre (eddig 185-re). Szükség esetén személyes konzultációs lehetőséget kínálok. A válaszadás
bevezetését fontosnak vélem, mert a Betegek tapasztalhatják, hogy véleményük fontos Intézetünk számára. Bejegyzéseik – még ha többször indulattól sem mentesek, és egyedi
eseteteket tartalmaznak – fontos információkat szolgáltatnak számunkra. Tájékoztatnak igényeikről, hiányosságokra hívják fel a figyelmet, hozzájárulnak a fejlesztési irányok
megjelöléséhez, stratégiánk kialakításához. A válaszokban rámutathatok a hiányos vagy téves információkra, ami segítheti a Betegek jobb tájékozódását, megakadályozza a téves
információk terjedését. Konfliktus esetén lehetőséget teremtek a személyes egyeztetésre. Ezzel a Betegek ritkán élnek, könnyebb a személytelenség burkában kritikát megfogalmazni,
ami esetenként nem állja ki a tények próbáját.
Az értékelők száma viszonylag állandó volt a korábbi években (57 és 55), 2021-ben emelkedett 73-re. Az emelkedés egyértelműen az oltással kapcsolatos véleményeknek tudható (12 fő).
Az elmúlt 3 év alatt a bejegyzések száma több mint háromszorosára nőtt a korábbi 3 éves periódushoz képest. 2019 előtt 3 év alatt jelent meg összesen 57 vélemény a rendszerben.
2021. februártól, ez év január végéig terjedő évben 73 értékelés jelent meg a Google rendszerben, a táblázatban összefoglalt jellemzőkkel. A 2019-et követő első két évben jelentős javulás
következett be Intézetünk megítélésében, ami 2021-re romlott. Az okok vizsgálata a szükséges intézkedések szempontjából nélkülözhetetlen. Ehhez a bejegyzések elemzése is adhat
támpontot.
A véleményezők általában a két szélső értéket (5 és 1 csillagot) jelölik, a köztes értékek ritkán fordulnak elő (73-ből 9 esetben). Csaknem kétharmaduk (60,3%) 5 csillaggal értékeli az
Intézetünk munkáját. Ez az arány az előző évhez képest (70,9%) romlást jelez. A pontszámok változásának értelmezéséhez szükséges megjegyezni, hogy az előző évi szintet (4,02) az 5
csillagos értékelés alig (tized értékkel) növeli, míg az 1 csillagos értékelés lényegesen csökkenti. Az átlag mögött nem látszik, hogy az elégedett véleményezők száma az elégedetlenek
számának kétszerese (44-20). Rontotta az átlagos pontszámot az Intézethez nem tartozó, tőlünk független szervezeti egységekre (Fogászat és Laboratórium) megfogalmazott kritika.
Ezek nélkül az éves átlagunk 3,62 helyett 3,85 lenne.
18 értékelő (24,7%) szöveg nélküli bejegyzést tett, kétharmaduk a legmagasabb pontszámmal jutalmazta Intézetünket. A szöveg nélküli általános elégedettség mellett, többen
kiemelték a fejlesztés, felújítás nyomán kialakult kedvező benyomást, kellemes küllemet, az Intézet tisztaságát, a beléptetés, a betegirányítás, az ellátás magas színvonalát, az online
kapcsolattartás lehetőségét. Külön kiemelték az Oltásszervezés (12 alkalommal), a Bőrgyógyászat (7 alkalommal), a Tüdőgondozó (2 alkalommal) és 1-1 alkalommal a Fül-orr-gégészet,
a Sebészet, a Szemészet szakrendelések szakmai teljesítményét. Köszönet illette az Intézet orvosainak és asszisztenseinek szakmai munkáját, emberi magatartását, kedvességét,
udvariasságát.
Kedvezőtlen véleményt legnagyobb arányban a telefonos elérhetőséggel és időpontfoglalással kapcsolatban fogalmaztak meg a Betegek. A probléma enyhítésére a honlapon többféle
elérhetőségről is tájékozódhatnak Betegeink, amivel az értékelők nem éltek. A panaszok eseti jellegét igazolja, hogy több szakrendeléssel kapcsolatban egy-egy kedvezőtlen bejegyzés
jelent meg (Bőrgyógyászat, Nőgyógyászat, Oltásszervezés, Ortopédia, Reumatológia, Sebészet, Urológia), néha megalapozatlanul, a kellő informáltság hiányában. Ezek kivizsgálására
minden esetben felkértem az Osztályvezető főorvost. A jogos panasz okának kiküszöbölésére intézkedtünk.
Köszönet illeti a véleményüket megfogalmazó Betegeket! Továbbra is várjuk Intézetünk működésének jobbítását szolgáló bejegyzéseiket!
Dr. Kumin Marianna
főigazgató-főorvos